Min dröm för dig.

2kommentarer

Jag drömmer om att 2014 blir det året då du får möta Gud på ett alldeles speciellt sätt. Ett år där hans kärlek för dig får vara i fokus av allt. Ett år där du får så mycket av hans kärlek att det flödar över så att du kan ge av hans kärlek till andra runt om dig.

Jag drömmer om att du ska få vara med om en förvandling, i ditt liv, i din skola, i din familj och i din kyrka.

Jag drömmer om att det här ska bli det året ska bli det år där du tar nya steg i din tro, där du kommer närmre Gud än någonsin förut. Ett år där du växer tillsammans med Gud. Ett år där du låter Gud forma dig till den han vill att du ska bli. Ett år där du ser till Guds vilja och litar på honom.

Jag dömmer att du det här året ska våga ta steget att prata med någon när du behöver. Ingen ska behöva bära något själva i den här kyrkan. Vi finns till för varandra, och jag drömmer om en gemenskap där ingen av er känner sig rädda för att prata med någon, oavsett vad det gäller.

Jag drömmer om att 2014 blir det året som ingen lämnas utanför! Ett år där alla känner sig som en i gänget, ett år där vi bryr oss extra mycket om varandra och tar hand om varandra.

Och jag drömmer att du är den, som tar in andra i vår gemenskap, att du är den som blir en klippa för dina vänner.

Jag drömmer att du det här året hämtar all din styrka hos Gud, för han har aldrig slut på styrka, att du kommer till Gud när du är trött och behöver någon att vila mot.

Jag drömmer att du det här året ska lära dig att skilja på vad som bygger upp dig och vad som bryter ner dig. Att du ska lära dig vad som kommer från Gud och vad som är attacker mot din relation med Gud.

Jag önskar att du hittar och lär dig mer om vem du är, vilken identitet du har i Gud. Du ska inte behöva oroa dig för vad andra tycker och tänker om dig, för du ska få vara så säker på dig själv i Gud att det inte spelar roll vad andra säger att du är.

Jag drömmer att du det här året upptäcker och utvecklar dina gåvor. Att du vågar ta plats och använder dina gåvor som du har.
 
Jag drömmer om att du ska låta Gud ta dig till platser du aldrig någonsin trodde var möjligt och att du ska låta honom använda dig på ett gudomligt sätt, som du heller inte trodde var möjligt!
 
Jag är redo, är du redo?
 

2 kommentarer

Mattias

18 Jan 2014 15:18

Amen och Ja tack, jag är redo :-)

Svar: Då kör vi! Ett år för Gud!
Andrea Grenehed

Anonym

04 May 2015 20:44

så bra blogg, saknar dina ord. Kram!

Kommentera

Publiceras ej