Bada med Gud

0kommentarer

På nyårskvällen så tog jag ett bad, för att slappna av ett tag. Jag hade med min dator för att lyssna på lovsång och ta en stund med Gud. Min pojkvän hade tidigare gjort samma sak och fått ett möte med Gud och jag kände en sån längtan att få vara med om samma sak. Jag behövde Gud och jag behövde stänga in mig för att inte ha något som stör mellan mig och Gud.
När jag är där i badet så tog det inte lång tid innan jag fick en tanke i huvudet. En bild som jag vet är lite haltande, men för mig funkar den om man använder den som jag fick den. Vilket man ska göra, inte lägga till eller ta bort något.
Jag hade bubblor och skum i mitt bad, och det här var vad som dök upp i mitt huvud, från Gud:
"Du vet hur det känns att ligga under vattnet, det är varmt och du är helt omsluten av vattnet. 
Vattnet är jag. När du är hos mig, är det som när du är i badet. Du är helt omsluten av mig och kan bara slappna av. 
Men du vet också, att om du lyfter upp en arm eller ett ben, så tar det emot, för i vattnet är du så lätt. Så fort du kommer till vattenytan och vidare upp i luften blir det bara kallare och tyngre. Så blir det om du drar dig bort från mig. 
Som du också nu har märkt när du försöker lyfta upp din arm, är att jag inte lämnar dig. Jag lämnar dig inte förrän du tar en handduk och torkar bort mig, när du inte vill ha med mig att göra längre. 
Jag finns hos dig, tills du väljer bort mig. Men även om du lyfter upp en arm ur badet, så är det inte över. Du kommer märka att du tillslut inte orkar hålla din arm uppe längre, då är det bara att lägga ner den, lägg ner din arm i badet, känn hur den blir varmare och omsluten av vatten igen. Det är så med mig, jag finns alltid för dig, du kan alltid komma tillbaka till mig och vila dig."

Jag vet att den här bilden är haltande, för när man badar måste man förr eller senare gå upp och torka sig och gå vidare med livet, men det fungerar när du är i badet. 
 
 Så för er som känner att ni behöver Gud, men det känns som att du inte får så bra kontakt, testa att stänga in dig med bara dig själv. Du kan ha lovsång, men stäng av facebook, mobilen och så. Ta en stund bara för Gud, där inget kan störa. Ett bad är perfekt. Ta ett bad med Gud, öppna dig för vad han vill säga dig, och bara vila i hans varma omslutande famn.
 

Kommentera

Publiceras ej