Val och prioriteringar

0kommentarer

Livet innehåller en rad av massa val. Egentligen gör man val hela tiden. Man gör prioriteringar.
Vad är viktigast för mig, vad lägger jag min tid på?
Är det något viktigt, något som jag är stolt över, eller lägger jag helt enkelt ibland min tid fel?
Jag tror att man ganska ofta kanske prioriterar fel. Prioriterar annat framför Gud, annat framför saker som är viktigt.
Ibland känner man i efterhand att man valt fel, ibland vet man redan innan vad man kanske "borde välja".
Ibland känns det som att andra bestämmer vad man ska prioritera. Någon annan gör valet man måste göra själv. 
Även om jag ofta kanske prioriterar fel, så har jag en vilja. Jag har en vilja att kunna prioritera rätt oftare, och känna viljan att göra det som jag borde. Jag tror att man kan be Gud om hjälp med det. Han vill hjälpa oss att prioritera och välja. Han vill att vi ska leva våra liv sida vid sida med honom.
Så vad lägger du din tid på, vad är viktigt och vad prioriterar du?

Kommentera

Publiceras ej