Så mycket Gud älskar just dig!

1kommentarer

Livet med Gud är inte alltid lätt, men livet utan Gud skulle vara så mycket svårare. 
Det är Gud jag alltid kan luta mig tillbaka på, han finns alltid där och bryr sig alltid. Han älskar mig.
Han älskar också dig som läser det här. Oavsett om du lever med honom eller utan honom, så älskar han dig.
Det finns inget som du gör eller har gjort som kan få honom att älska dig mindre! Om du läser det här och inte tror på Gud, detta gäller dig. Detta gäller även dig som tror på Gud:
 
Även om du inte tror på Gud, så tror Gud på dig! 
Han älskar dig som sitt eget barn. Du är en dyrbar skatt. 
Han vill dig väl, han ser på dig med en kärleksfull blick. 
När du gör saker som blir fel, när du är elak mot andra, vill han hjälpa dig.
När du är ledsen, när du är arg, då vill han inget annat än att du ska komma till honom. 
Inför Gud behöver du inte skämmas. För det finns inget, inget, som skulle få honom att älska dig mindre. 
Gud förlåter dina fel och brister, om du låter honom göra det. 
 
Gud visste från början att vi människor inte är perfekta, han skapade oss ju. Han hade en plan.
Han sände sin son Jesus, som dog på korset för din skull. Han tog våra synder, så att vi skulle slippa bära dem! 
Gud visste att vi inte skulle orka bära på våra egna synder. Situationer vi kanske själva sätter oss i, eller sätter andra i, han visste att vi inte skulle orka bära på skammen, bära på synden. 
Därför skickade han Jesus, som tog det från oss. Så att vi skulle kunna leva. 
Fattar du, att Gud skickade sin egna son just för dig? För att ditt liv skulle vara lättare att leva?
Förstår du vilken kärlek Gud har för dig!!
Han älskar dig!
Guds kärlek för dig är oändlig!
Han vill leva ditt liv med dig, det enda du behöver göra är att öppna ditt hjärta för honom. 
Gud vill inte tvinga sig på någon, men han vill inget hellre än att du ska välkomna honom.
 

Breathe in me Your life
Until Your love overtakes me
Open up my eyes
Let me see You more clearly
Falling on my knees
Until I love like You love
Like You love me
I love You

1 kommentarer

Elsajo

17 Jan 2013 14:54

Jag tycker inte Gud finns. Acceptera snälla och skriv inte att jag har fel i det jag tror, även om du vill väl.

Svar: Du får självfallet tro precis vad du vill! :) Min blogg är mina tankar, det som jag tror på.
Andrea Grenehed

Kommentera

Publiceras ej